Monday, April 12, 2010

Perancangan Untuk Perbaikan dan Pemeliharaan elektrik

Perancangan Untuk Perbaikan dan Pemeliharaan elektrik

Sangat disarankan bahawa setiap perbaikan elektrik, penyelenggaraan atau penambahan dilakukan oleh tukang elektrik yang berkualiti. pemasangan elektrik anda adalah salah satu yang paling penting, dan paling berbahaya, bahagian rumah anda. Ini, dan sistem gas anda, pada dasarnya hanya dua tempat pemasangan atau pengubahsuaian yang tidak benar boleh menyebabkan kecederaan serius atau kematian. Sementara perbaikan kecil, seperti penggantian bekas dan switch, biasanya dapat dilakukan oleh pemilik rumah perbaikan pengetahuan dari rosak sistem hanya perlu dilakukan oleh tukang elektrik yang berkualiti.

Potongan fikiran dalam mengetahui perbaikan dilakukan dengan cara yang selamat dan tepat adalah juga sepadan dengan kos. Selain itu, cuba untuk melakukannya sendiri boleh menyebabkan kos pembaikan yang lebih mahal. Saya sudah lupa bilangan kali aku harus menghabiskan satu jam atau lebih pada apa yang seharusnya menjadi pekerjaan lima belas minit.

Sebuah contoh yang baik sebagai pemilik rumah memutuskan untuk menggantikan lampu mereka sendiri. Mereka memadam lampu tua dan, dalam proses, membatalkan SEMUA splices. Ini bukan hanya tidak perlu ... itu membuat yang jauh lebih sukar bagi seorang kakitangan kuasa datang setelah menginstalnya untuk pemilik rumah. kuasa sekarang telah menjejaki semua kabel untuk mendapatkan splices asli kembali ke tempatnya. Ini melibatkan penghapusan switch dan bekas dan penggantian mereka yang merupakan proses panjang.

Pemilik rumah cuba menyelesaikan masalah mereka sendiri mencipta lebih banyak masalah dan menyebabkan kos pembaikan yang jauh lebih tinggi. Hal ini kerana kuasa datang di bahagian setelah pemilik rumah telah dibongkar sistem tidak memiliki cara untuk mengetahui bagaimana awalnya banyak masalah ... membuat lebih sukar. Sering kali, hanya dari pengalaman semata-mata, kuasa boleh melihat apa masalahnya hanya dengan melihat kondisi saat ini. Sesuatu yang tidak boleh lakukan jika sesuatu telah diambil berasingan.

Satu hal pemilik rumah yang boleh dilakukan untuk menurunkan bil-bil pembaikan yang mungkin adalah untuk memetakan litar. Saya tidak bermaksud hanya label panel tetapi semua pemasangan elektrik. Hal ini dilakukan dengan menggambar sebuah rencana rumah dengan semua peranti elektrik yang dipaparkan dalam setiap bilik atau kawasan rumah. Anda boleh mempunyai laman yang berasingan untuk setiap bilik dan / atau daerah. Satu halaman untuk seluruh rumah atau kombinasi keduanya.

Setelah gambar rencana anda, matikan satu breaker. Lalu pergi mengelilingi seluruh rumah untuk menyemak apa peranti tidak berfungsi. Apabila anda mencari peranti ini label pada gambar anda dengan nombor breaker. Ulangi untuk setiap breaker di panel. Anda tidak memerlukan alat ujian bintang untuk ini. Hanya menggunakan peranti elektrik kecil seperti bor dan memeriksa setiap penerima menggunakan peranti yang dipilih.

Melakukan hal ini melayani dua tujuan. Jika anda pernah memanggil seorang tukang elektrik kerana sistem elektrik rosak dia akan mempunyai peta siap yang boleh memotong jam mati dari setiap masalah yang mungkin diperlukan. Ini juga akan membantu pemilik rumah untuk dengan cepat mengenalpasti breaker mengendalikan bekas atau suis yang mereka boleh memilih untuk menukar sendiri. Membantu untuk memastikan pekerjaan yang selamat tanpa berbasikal melalui semua pemutus atau mematikan breaker utama dan meninggalkan rumah di kegelapan.

Rod Macbeth telah bekerja dalam perdagangan kuasa selama lebih dari 35 tahun dan mempunyai pengetahuan luas di sebahagian besar bidang. Dari tinggal kepada industri berat. Dia sedang dalam proses membina website untuk pemilik rumah dan menyambut baik semua soalan yang berkaitan elektrik.

Pasal Sumber: http://EzineArticles.com/?expert=Rod_Macbeth


for all about home repair service cleaning

0 comments:

Post a Comment